torsdag 21 april 2011

God morgon härliga skärtorsdag!


Igår fick jag iväg alla mina påskbeställningar och jag känner mig mycket nöjd med att kunna konstatera att jag kan vara helt ledig i påsk.

Idag ska jag påskstäda, för oj vad här är stökigt och smutsigt. Jag vet inte vad som händer i huset när jag jobbar mycket, det är som att en hel armé av smutsgrisar, både stora, små och fyrbenta..., har vilda partys och tar fram och flyttar på allt som går att flytta på. De springer runt med leriga tassar och skor och hårar ner och lägger smutsiga och rena kläder i en röra överallt... Jag måste helt enkelt fostra dem bättre, älsklingarna.

Något annat som jag ska göra idag är att plantera lite Scilla i gräset i skogskanten precis när man kommer fram till tomten. Jag tycker scillor är så himla fina och jag har så fina barndomsminnen av när min mamma och jag plockade Scillor om vårarna.

♥Önskar dig en underbar dag♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar